Mindig maradj olyan, mint egy rossz HIV teszt: Pozitív!

leOKÉmia - Hangya Peti blogja

Hangya Kocsma

2016. április 27. - hangya peti

 

Kocsma

kocsmák. Szlávul: kercsma, krcsma. Nyilvános ház, melyben az ivók számára bort, sört, s más szeszes italokat árulnak, mely egyszersmind az ivóknak ideiglenes tanyául szolgál. Kocsmába járni. Városi falusi kocsma. Zsidó kocsma. Borkocsma. Serkocsma. Kocsmából hozatni bort. V. ö. CSAPSZÉK, CSAPHÁZ, CSÁRDA, FOGADÓ.

Ezek a száraz, de izgalmas leírások a kocsma mondakörből. Az első élményem a kocsmához két üres lapátnyéllel kezdődött. A lapátnyelek végéről hiányzott apám és Józsi bácsi a szomszéd, amit anyám észlelt a konyhaablakból. Egyesítve Miss Marple és Poirot minden rafinériáját megfejtette, hogy csak a Sárga csikó lehet a megoldás kulcsa.

Utólag belegondolva én is a kocsmát választottam volna több mázsa szén lapátolás után. Mire kocsmakorba értem bevezették a gázt, így nem éreztem gáznak, hogy lapátolás nélkül mentem a Csikóba. A történet pillanatában olyan nyolc év körül lehettem, mikor anyám ellentmondást nem tűrően kiadta a parancsot: Haza!

Igaz az ujja nem világított, mint E.T.-nek de a feje nem sokkal volt kisebb.

Talicskával vagy lapáttal, de itthon legyen!

Jó! Majd! Persze…

Én meg elindultam először és évek múlva kiderült nem is utoljára a söntés irányába. Egy kisgyereknek a 70’-es években a kocsma a Mcdonald’s, Disneyland egyben, főleg ha klott gatyás szöszi srácnak ott van a gyengén málnás faterja.

Az élményt fokozza, ha málnás fater még pityóka barátokkal is rendelkezik. Kérsz egy jaffát öcsi? Naná! Még egy kis Sportszelet, Balatonszeletet, még egy jaffa. És kakasos nyalóka! Kinek kell a vacsora!? Mennyország. Természetesen az én VIP szerepem időt adott a további ízesített buborékok kikérésre.

Nem mellesleg jobban éreztem magam a vidám sörszagú bácsik közt, mint a rúzsos fogú öreg nénikkel, akik a krémessel együtt megeszik a fél arcukat.

A kocsma sok mindenre megtanított. Többek közt arra, hogy a szkander nem csak egy sport, hanem egy Albán bég volt és ütős kis konyakot faragtak belőle. Tudom, mert sokat szkanderoztam vele és bizony gyenge győzelmi mutatóval rendelkezem.

Komplett iskola volt. Ott matek, amiben kiszámolhattunk az egy m2 kisfröccsöt, a szódában a fizika, és amikor felment a buborék agyba már is ment a biológia a köldök alatt. Szaporodj, gyarapodj! Kocsma után áttornáztunk a bivalytrappba - ismertebb nevén disco - közben énekelve, na, jó vonyítva, majd másnap a történelem. Abból voltunk a leggyengébbek. Nem sok maradt meg az estéből. Végül is Unicum Cum Laude minősítéssel végeztem. Kocsmaszakon.

Pár éve egy újabb szint és szín került a történetbe. A prűdebbek hagyják abba az olvasást, a nyitottak tanulmányozzák a Vagina monológokat, a fél kíváncsiak meg a csukott szemmel, vörös füllel olvassanak tovább. A koccintás hangját mindig is az „egészség!” felkiáltás előzte meg. Egy szép nyári balatoni délután, sok-sok rozé fröccs inspirálására, megújító, de tradicionálisabb szintre emelkedtünk. Kapaszkodj!

Pohár emel, szemkontakt villan, és csak annyit mond:

PINA! Onnan jöttünk – és férfiak oda is igyekszünk, míg élünk. Születés, teremtés, egészség, Pina!

Nekem meg most egészségre van szükségem. Bonts egy üveg bort és legalább a fülembe súgd, hogy P…. !

A bejegyzés trackback címe:

https://leokemia.blog.hu/api/trackback/id/tr178667612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása